#logo #visualidentification #branding # wayfinding #packaging #website #ui/ux design #marketing strategy #photography #webdesign #digitalpainting # animation #interactive #offset #cmyk #printing #jobvacancies #socialmedia #design #graphic #art #advertisingagency #portfolio

#logo #visualidentification #branding # wayfinding #packaging #website #ui/ux design #marketing strategy #photography #webdesign #digitalpainting # animation #interactive #offset #cmyk #printing #jobvacancies #socialmedia #design #graphic #art #advertisingagency #portfolio

Czy infografika to dobry pomysł na kampanię marketingową

Czy infografika to dobry pomysł na kampanię marketingową?

Infografika w kampaniach marketingowych. Poznaj najlepsze narzędzie reklamowe.

Siła przekazu tkwi w prostocie i konkrecie. Z prostotą oczywiście przesadzać nie wolno, ale konkret to konkret. Czy infografika to dobry pomysł na kampanię marketingową? Jak zainteresować i doedukować naszego odbiorcę w ciekawy i efektywny sposób? Przyjrzyjmy się bliżej infografice, która spełnia wszystkie te cechy i jest niezastąpionym elementem każdej kampanii marketingowej.

 

Co to jest infografika?

Na początek opowiedzmy sobie co nie co o tym, czym właściwie infografika jest. Idąc za definicją ze słownika języka polskiego PWN, infografika to graficzna wizualizacja informacji, danych i wiedzy, zaprojektowana tak, by przekazywać odbiorcom złożone dane w przystępny i jasny sposób.

Nie dziwi więc fakt, że w dobie internetu infografiki zdobyły dużą popularność. Jest to spowodowane niedoborem uwagi i chęcią szybkiego przeskakiwania z informacji na informację. Stąd infografika, która jest niejako esencją danego zagadnienia spełnia swoją funkcję idealnie!

 

Czym charakteryzuje się dobrze zaprojektowana infografika?

Na co warto zwrócić uwagę przy tworzeniu jej? Oto ich najważniejsze cechy:

  • przedstawia informacje, dane i wiedzę w prosty i zrozumiały sposób,
  • skomplikowane treści przedstawione w przystępny, łatwy do zapamiętania sposób,
  • przyciągają uwagę i pomagają dotrzeć do konkretnej grupy docelowej,
  • za pomocą kolorystyki możemy wpływać na emocje odbiorców (o kolorach pisaliśmy tutaj: Jak kolory wpływają na decyzje zakupowe klientów?).

 

Co jest ważne przy projektowaniu infografiki?

Przy projektowaniu infografiki zawsze pamiętajmy jaki jest jej cel. Pośród wymyślnych grafik, grafów, symboli i strzałek możemy zatracić prostotę przekazu i zbytnio ją skomplikować. Nie o to nam chodzi. Pamiętajmy co jest najważniejsze przy projektowaniu infografiki.

Infografika ma dostarczyć potrzebnych informacji!

 

Jak koncepcyjnie podejść do projektowania infografiki?

O co powinniśmy zadbać tworząc ją? Oto lista pytań, które warto sobie zadać tworząc efektywną infografikę:

  • dlaczego: najważniejsze pytanie jakie powinno paść. Dlaczego chcę stworzyć właśnie infografikę? Czy będzie ona najlepszym środkiem przekazu? Jaki ma być jej cel i czemu ma służyć? Do jakich działań zamierzam jej użyć? Chcę lepiej doedukować swoich odbiorców o tym co oferuję? Być może chcę zdobyć nowych klientów? Jak przyciągnąć klientów za pomocą key visual?
  • dla kogo: określenie grupy docelowej jest kluczem każdej, dobrze działającej strategii marketingowej. Tak samo ma się rzecz przy infografice, która musi być skrojona pod konkretnego odbiorcę i trafiać w jego punkt widzenia.
  • jak: jak chcę przedstawić informacje na infografice? Typów infografik jest wiele np.: schemat blokowy, oś czasu, wykresy, infografika obrazkowa, układ “side by side”. Każdy typ informacji lepiej odnajdzie się na innym typie infografiki.
  • czy spełnia kryteria: po stworzeniu infografiki warto pokazać ją najpierw kilku osobom i wypytać czy jest ona dla nich atrakcyjna, klarowna i czytelna.

 

Dlaczego infografiki są ważnym narzędziem marketingowym?

Tworząc kampanię wizerunkową lub świadomościową swojej marki warto zastosować spektrum zalet jakie niosą za sobą infografiki. Dzięki nim będziesz mógł dotrzeć do wielu potencjalnych odbiorców poprzez choćby dzielenie się w social-mediach. 

 

Ponadto zbudujesz wokół siebie wizerunek eksperta, który umocni Twoją pozycję na rynku. Pisaliśmy o tym tutaj: Jak wizerunek marki wpływa na decyzje zakupowe klientów? 

 

Dobrze wyselekcjonowane i rzetelne informacje pomogą doedukować potencjalnych klientów nt. produktów, które oferujesz. Może przełożyć się to na zwiększenie sprzedaży, a to Ci właśnie chodzi.

 

Infografiki można łatwo śledzić za pomocą kodów trackingowych. Dzięki nim wiesz, kto, kiedy i gdzie kliknął w Twoją grafikę. Oprócz tego udostępnienia infografik zwiększają pozycje na liście wyników wyszukiwania.

Nadal zastanawiasz się czy infografika to dobry pomysł na kampanię marketingową?

 

Jak stworzyć infografikę krok po kroku

  • Stwórz wstępny zarys infografiki

Proces powstawania infografiki jest bardzo podobny to tworzenia grafiki czy baneru. Na początek wystarczy kartka i ołówek. Na niej możesz wstępnie rozrysować plan, szkielet tego, jak ma wyglądać infografika. Przeanalizuj tu rozmieszczenie elementów, grupowanie informacji, miejsca na nagłówki itp. Na tym etapie wybierz też w jaki sposób chcesz przekazać informacje.

  • Wybierz paletę barw i tekstur

Jeżeli masz już wstępny zarys, przyszedł czas na wybór palety barw, tekstur. Ważne, aby tworzenie materiałów contentowych współgrało z identyfikacją wizualną Twojej firmy. Jest to element budowania świadomości marki, który wiele firm pomija lub o nim zapomina, a jest niezwykle istotny!

 

[W FoxMedia stworzymy od podstaw unikalną infografikę wyróżniającą się ciekawymi motywami graficznymi]

 

  • Stwórz przykuwający i trafny copywriting na swojej infografice! 

Chwytliwe hasła i tytuły to coś, co działa jak magnes na Twoich odbiorców. W połączeniu z ciekawą grafiką stworzy unikalną infografikę. 

  • Zamieszczaj tylko sprawdzone informacje 

Nie wprowadzaj swoich odbiorców w błąd! Może to mieć negatywne przełożenie na wizerunek Twojej marki. Podawaj źródła, jeśli powołujesz się na dane statystyczne!

  • Wyróżnij kluczowe zwroty i hasła

Zastosowanie kilku rodzajów czcionek, które dobrze się ze sobą komponują uatrakcyjni Twoją infografikę. Postaraj się wyszczególnić najważniejsze informacje poprzez podkreślenia lub zamalowywanie ich kolorem. 

 

Czy infografika to dobry pomysł na kampanię marketingową?

Jeśli chcesz przeprowadzić kampanię marketingową lub po prostu brakuje Ci pomysłu na stworzenie ciekawego contentu opartego na infografikach, napisz do nas! Pomożemy Ci stworzyć wyróżniające się infografiki, które będą cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród odbiorców!

Przeczytaj również:

  1. Czym różni się druk offsetowy od cyfrowego?
  2. Firma
  3. Cmyk, RGB, a może PANTONE?
  4. Logo i identyfikacja wizualna 
  5. Branding i rebranding 
  6. Oferta 
  7. Strony internetowe i landing page

 

Czy infografika to dobry pomysł na kampanię marketingową?

sygnet-pusty@2x
Copyright 2008 - 2021 by Foxmedia
Wszystkie prawa zastrzeżone, kopiowanie zdjęć, całości lub części serwisu bez zezwolenia zabronione.