#logo #visualidentification #branding # wayfinding #packaging #website #ui/ux design #marketing strategy #photography #webdesign #digitalpainting # animation #interactive #offset #cmyk #printing #jobvacancies #socialmedia #design #graphic #art #advertisingagency #portfolio

#logo #visualidentification #branding # wayfinding #packaging #website #ui/ux design #marketing strategy #photography #webdesign #digitalpainting # animation #interactive #offset #cmyk #printing #jobvacancies #socialmedia #design #graphic #art #advertisingagency #portfolio

Jak wizerunek marki wpływa na decyzje zakupowe klientów?

Jak wizerunek marki wpływa na decyzje zakupowe klientów?

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (4 głosów, średnia: 4,75 z 5)
Loading...

Czy wizerunek marki wpływa na decyzje zakupowe klientów?

 

Nie każda firma potrzebuje wizerunku marki, aby osiągnąć sukces. Zgadzasz się z tym stwierdzeniem czy jednak jesteś pewien, że to nieprawda? O tym powiemy sobie później, ale zacznijmy od podstaw. Dowiedzmy się czym jest i jak wizerunek marki wpływa na decyzje zakupowe klientów.

 

Czym jest wizerunek marki?

Wizerunek marki bardzo mocno dotyka tematu key visual, czyli identyfikacji Twojej marki. O tym jak przyciągnąć klientów za pomocą key visual pisaliśmy w jednym z naszych ostatnich wpisów, warto odświeżyć.

W FoxMedia pomożemy Ci stworzyć wyjątkowy key visual, który będzie służył przez długie lata.

 

Na wizerunek marki składa się kilka najważniejszych cech: 

  • wygląd marki,
  • zachowanie marki,
  • komunikacja marki.

 

Wygląd, jak już wspomnieliśmy wiąże się z key visual. Zachowanie jest ściśle związane z kulturą firmy, czyli traktowaniem pracowników, wizerunkiem pracodawcy, a także działaniami na rzecz obsługi klienta. Komunikacja, jak można się łatwo domyślić określa w jaki sposób firma mówi o sobie swoim odbiorcom. Są nimi stali, jak również potencjalni klienci. 

Oprócz trzech najważniejszych członów wizerunku marki są jeszcze inne, pomniejsze elementy, które się na nią składają. Każde zdarzenie, informacja czy też plotka mogą być traktowane jako składowa wizerunku marki.

 

Jak kreować wizerunek marki?

Jeśli chcemy zbudować silną, rozpoznawalną markę powinniśmy zastanowić się w jaki sposób chcemy ją kreować. Kreacja tak naprawdę rozpoczyna się już na etapie projektowania, wymyślania wizji i misji marki. To wtedy decydujemy o jej najważniejszych cechach. 

 

Kreowanie wizerunku marki możemy oprzeć na 5 aspektach:

  • cechy fizyczne,
  • wartości i treści, które niosą produkty czy usługi,
  • korzyści z użytkowania,
  • osobowość marki,
  • grupa docelowa.

 

Jak wizerunek marki wpływa na decyzje zakupowe klientów?

Odpowiedzi na wyżej postawione pytania mogą pomóc Ci wpłynąć na decyzje zakupowe klientów. Wyróżnienie się na tle konkurencji to nie tylko oryginalne logo, key visual czy świetny marketing, lecz przede wszystkim produkty czy usługi na wysokim poziomie wykonywane z najwyższą starannością!

 

Oto kilka najważniejszych cech wpływających na decyzje zakupowe klientów:

  • dopasowanie do grupy docelowej (styl życia oraz wartości przez nią wyznawane),
  • przekonanie, że nasze usługi dają więcej korzyści niż konkurencja,
  • posiadanie podstawowych cechy w danej kategorii produktowej,
  • korzyści muszą być jasno i konkretnie zakomunikowane oraz być dla klienta szczególnie ważne, potrzebne.

 

Pamiętajmy, że przekaz marketingowy nie powinien być przesadnie udziwniony czy skomplikowany. 

 

Jeżeli komunikat jest niejasny dla konsumenta może być po prostu nieskuteczny. 

 

Jak praktycznie podejść do kreowania marki?

Samo pojęcie kreowanie marki może brzmieć dość enigmatycznie dla kogoś, kto nigdy nie interesował się tym tematem, a chciałby zostać przedsiębiorcą. Okazuje się, że nie taki diabeł straszny i na sam początek warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań.

 

  • W jaki sposób my widzimy swoją organizację?

Jest to pytanie dotyczące realnej struktury firmy. Na tym etapie powinniśmy wytknąć błędy jakie popełniamy oraz podkreślić zalety i dobre decyzje. W przypadku dużych firm, warto przeprowadzić ankietę wśród pracowników, aby poznać też ich zdanie.

 

  • Jak inni widzą naszą organizację?

Bardzo ważna informacja dotycząca wizerunku zewnętrznego. Nasi klienci, o ile nie są naszą konkurencją, będą tu naszym medium. Warto skonfrontować naszą wizję z wizją zewnętrzną. To często otwiera oczy i podsuwa pomysły.

 

  • Jak chcemy, aby nas widzieli?

To jest moment, gdzie możemy puścić wodze fantazji. Konkretne określenie tego, dokąd chcemy dotrzeć ułatwi planowanie kolejnych działań. Jakie obroty chcemy osiągać? Ile nowych produktów wprowadzimy na rynek przez najbliższe pół roku? Do jakich klientów chcemy dotrzeć? Chcąc osiągnąć sukces i rozwijać firmę powinniśmy myśleć dalekosiężnie i stawiać sobie ambitne cele.

 

  • Jaki wizerunek jesteśmy w stanie stworzyć? 

Konfrontujemy wszystkie poprzednie pytania z naszą realną sytuacją i kreujemy markę. 

 

Rodzaje wizerunku marki

Skoro jasno powiedzieliśmy sobie na czym stoimy, co myślą o nas inni oraz gdzie chcemy się znaleźć warto powiedzieć sobie o trzech głównych rodzajach marki.

Pozytywny wizerunek marki jest najbardziej pożądany, ale nie jest niezbędny do działania firmy o czym za chwilę. Wspomaga on działania firmy poprzez np. pozyskiwanie nowych klientów.

Nijaki wizerunek jest obojętny dla organizacji.

Negatywny natomiast szkodzi reputacji i może przynieść realne szkody firmie. Chcąc zmienić lub określić wizerunek firmy tworzy się kampanie wizerunkowe.

 

Czy tworzenie wizerunku marki jest konieczne?

Wracamy do pytania postawionego na samym początku wpisu. Wiedząc już czym jest wizerunek marki, jak go stworzyć oraz jaki ma wpływ na decyzje zakupowe klientów zastanówmy się czy jest on niezbędny? Oczywiście, że nie. Podam przykład.

Istnieją setki tysięcy działalności gospodarczych, które świetnie radzą sobie na polskim rynku. Są to m. in. miejsca oznaczone jako “Sklep spożywczy” czy “Fryzjer damski”. Działają one na tak małą skalę w lokalnym rynku, że nie potrzebują tworzenia skomplikowanych wizerunków, aby dotrzeć do konsumentów, bo i tak ich zdobędą. Wiąże się to przede wszystkim z małą konkurencją oraz społecznością, która te punkty odwiedza.

 

W FoxMedia wymyślimy i zaprojektujemy wizerunek marki dostosowany do Twoich potrzeb

Kreowanie wizerunku marki to temat obszerny i wymagający systematycznej pracy szczególnie w sieci. Dziennie setki firm starają się docierać ze swoim komunikatem do odbiorców chcąc przyciągnąć ich do siebie. Jeżeli nie jesteś pewien jak stworzyć spójny i przyciągający wizerunek marki napisz do nas. Pomożemy!

 

Zobacz również:

  1. Jak kolory wpływają na decyzje zakupowe klientów?
  2. Jak przyciągnąć klientów za pomocą key visual?
  3. Czym różni się druk offsetowy od cyfrowego?
  4. CMYK, RGB, A MOŻE PANTONE?

Jak wizerunek marki wpływa na decyzje zakupowe klientów?

sygnet-pusty@2x
Copyright 2008 - 2021 by Foxmedia
Wszystkie prawa zastrzeżone, kopiowanie zdjęć, całości lub części serwisu bez zezwolenia zabronione.