#logo #visualidentification #branding # wayfinding #packaging #website #ui/ux design #marketing strategy #photography #webdesign #digitalpainting # animation #interactive #offset #cmyk #printing #jobvacancies #socialmedia #design #graphic #art #advertisingagency #portfolio

#logo #visualidentification #branding # wayfinding #packaging #website #ui/ux design #marketing strategy #photography #webdesign #digitalpainting # animation #interactive #offset #cmyk #printing #jobvacancies #socialmedia #design #graphic #art #advertisingagency #portfolio

Mask Group 45

Wayfinding i oznakowanie obiektów

Mask Group 45

#wayfinding

#oznakowania obiektów
#showing the way

Wayfinding i oznakowanie obiektów

Proces wayfinding to ważny element w przestrzeni użytku publicznego, komunikacja przez typografię i kolor jest istotnym elementem projektowania przestrzeni biurowych oraz obiektów developerskich.

Sztuka tworzenia przestrzeni biurowych to nie tylko odmalowanie ścian i zawieszenie tabliczek. Projekt to stworzenie takiej drogi oraz przestrzeni, która obejmuje wszystkie sposoby w jakich ludzie orientują się w przestrzeni fizycznej i nawigują z miejsca do miejsca. 

Czym różni się wayfinding od oznakowania obiektów?

Na pierwszy rzut oka określenia te brzmią jak synonimy, ale nic bardziej mylnego. Wayfinding to wszelkiego rodzaju oznakowania, które znajdziemy w środku różnego rodzaju budynków np. centrów handlowych, hoteli czy biurowców.

Oznakowania obiektów znajdziemy w szeroko rozumianej przestrzeni publicznej, czyli na dworcach czy lotniskach. Są to znaki informujące o dotarciu do celu.

Co oferujemy w zakresie wayfindingu i oznakowania obiektów?

Naszymi projektami odpowiadamy na potrzebę standaryzacji oznaczeń w powierzchniach biurowych, urzędowych lub handlowych. Miejsca nabierają indywidualnego charakteru i stają się przyjazne dla ich użytkowników.

Wykorzystując metodę design thinking poznajemy klienta poprzez brief, następnie szukając innowacyjnych pomysłów przedstawiamy koncepcje projektową.

Po akceptacji klienta bezpośrednio wdrażamy z naszym partnerem http://www.instalprint.pl/ nadzorując pracę tak, by proces wykonawczy przebiegał w zgodzie z założeniami projektowymi.

Jak wygląda proces projektowy tworzenia oznakowania obiektów?

  • Stworzenie projektu koncepcyjnego

Po wstępnym briefie z klientem określamy, które elementy oznakowania są niezbędne (zgodnie z zasadą, od ogółu do szczegółu). Mogą to być np. oznakowania naścienne, stojące, wiszące lub też materiały interaktywne.

Tworzymy kilka propozycji wybranych elementów, które mogą różnić się od siebie kolorystyką, stylem czy materiałem wykonania. Konsultujemy projekty z klientem i przechodzimy do kolejnego etapu.

  • Stworzenie projektu kompleksowego

Ten etap obejmuje rozlokowanie elementów oznakowania na planach obiektu. Rozbieżności, które mogą się pojawić są brane przez nas pod uwagę, więc zawsze przed oddaniem projektu do produkcji sprawdzamy elementy podczas wizji lokalnej. Jeśli wszystko się zgadza rozpoczynamy produkcję oznaczeń i montujemy je w obiekcie.

W FoxMedia wspólnie przejdziemy przez każdy z etapów tworzenia projektu i wspólnie ustalimy najważniejsze założenia projektu.

Wayfinding i oznakowanie obiektów w przestrzeni publicznej

Problemy komunikacyjne w przestrzeni publicznej pojawiają się bardzo często przez niejasno zaprojektowane oznakowania obiektów. Ma to niebagatelne znaczenie w przypadku galerii handlowych, sklepów wielkopowierzchniowych czy też pasaży.

Każda osoba, która znajdzie się w przestrzeni publicznej lub biurowej powinna bez problemu umieć odnaleźć drogę do interesującego ją celu. Ważnym jest również zachowanie maksymalnej prostoty i klarowności. Ponadto wskazany kierunek powinien prowadzić możliwie najkrótszą drogą.

Oto dwa przykładowe rozwiązania, które wdrożyliśmy u naszych klientów w ramach wayfindingu:

W obu przypadkach w sposób prosty, jasny i przejrzysty stworzyliśmy oznakowania obiektów jednocześnie podkreślając charakter obu miejsc. Jest to istotne, ponieważ wayfinding tworzony jest na wiele lat, zatem powinien maksymalnie spełniać swoją funkcję.

Co jest ważne przy projektowaniu wayfindingu?

Wayfinding powinien być spójny wizualnie z obiektem. Kolorystyka, styl oraz materiały wykonania są tu bardzo ważne, ponieważ pozwalają nadać klimat miejscu.

Dobrze zaprojektowany wayfinding jest też bardzo przejrzysty i czytelny, a jednocześnie estetyczny i zgodny z systemem identyfikacji wizualnej marki. Są to drobne elementy, które potrafią dopełnić projekt nowoczesnej przestrzeni biurowej lub galerii handlowej.

Dlaczego dobrze zaprojektowany wayfinding jest ważny?

Wayfinding inaczej można nazwać systemem orientacji przestrzennej, który pomaga ludziom określić swoje położenie i wskazywać drogę do celu. Jasny i klarowny system oznakowania pomieszczeń to gwarancja na mniej sytuacji stresowych związanych z trudem odnalezienia drogi. To również większa produktywność, a co za tym idzie oszczędność czasu.

Ponadto, dobrze zaprojektowany wayfinding wpływa bezpośrednio na doświadczenia użytkownika i jego chęć powracania w dane miejsca. Uczucie zagubienia, braku orientacji może być czynnikiem, który wpływa na wybór wynajmowanej przestrzeni biurowej czy kupna mieszkania w nowo wybudowanym osiedlu.

Zobacz więcej:

Wayfinding i oznakowanie obiektów

sygnet-pusty@2x
Copyright 2008 - 2022 by Foxmedia
Wszystkie prawa zastrzeżone, kopiowanie zdjęć, całości lub części serwisu bez zezwolenia zabronione.