Grafika opakowań i etykiet
Podczas projektowania opakowania bądź etykiety najważniejszym czynnikiem jest sprawienie, by wizualna część została pozytywnie odebrana przez klienta. Sukcesem wypuszczenia danego produktu na rynek jest jego zakup, dlatego projekt graficzny musi być skrupulatnie przemyślany.
W FoxMedia do każdego produktu podchodzimy indywidualnie nadając mu unikatowy styl i charakter.
Opakowanie to kompozycja wynikająca z połączenia grafik, ważnych treści oraz symboli. Całość musi ze sobą współgrać i uzupełniać się. Dopasowujemy materiał, kolorystykę projektu, czcionkę, wielkość i kolor. Pragniemy, aby każdy produkt był wyjątkowy i doceniany przez konsumentów.
Jak grafika opakowań przyciąga Twoich klientów?
Zwrócenie uwagi klienta na Twój produkt nie jest zadaniem prostym, gdy dookoła dostępne są setki innych produktów.
Na czym warto się skupić projektując grafikę opakowania i etykiet?
- Grafiki nie mogą być zbyt krzykliwe, agresywne. Powinny być stonowane, a przede wszystkim dostosowane do produktu jaki prezentują. Zupełnie inną grafikę opakowania zastosujemy na paście do zębów, a inną reklamując zdrowe i pożywne zupy. Dobór kolorów, czcionki i grafiki będzie w obydwu przypadkach różny.
- Przyciągnij klienta minimalizmem i konkretnym hasłem. Zasada mniej znaczy więcej sprawdzi się idealnie projektując grafikę opakowania. Przede wszystkim powinna ona informować Twoich klientów o tym, jakiego produktu mogą spodziewać się po otwarciu opakowania.
- Stosuj hasła wzywające do działania oraz nawiązujące do konkretnej grupy odbiorców. Jest to bardzo ważny element budujący więź z Twoimi klientami, a także tworzący unikalny key visual.
Od koncepcji do gotowego projektu grafiki opakowania
Do stworzenia wyjątkowej grafiki opakowania czy etykiety podchodzimy zawsze bardzo indywidualnie. Zaczynamy od rozmów oraz określenia wstępnej koncepcji. Później przechodzimy do tworzenia pierwszych szkiców i propozycji przedstawiając je Naszym klientom.
W FoxMedia tworzymy grafikę opakowań i etykiet w oparciu o dyskusję z klientem, którą konfrontujemy z naszym dotychczasowym doświadczeniem.
Dopiero w momencie znalezienia złotego środka pomiędzy oczekiwaniami klienta, a naszymi pomysłami przystępujemy do właściwej pracy. Dobieramy hierarchię komunikatów, czcionki, kolory oraz grafiki tak, aby stworzyć spójny projekt, który idealnie zaprezentuje produkt.
Tworzymy grafiki etykiet, które sprzedają
Zadaniem, jakie powinna spełniać dobra grafika etykiety jest zwiększenie zainteresowania produktem oraz sprzedaży. Powinna ona przede wszystkim rezonować z marką, której dotyczy tzn. być spójna z całą identyfikacją wizualną i brandem.
Dobierając kolory oraz elementy graficzne, które znajdą się na etykietach kierujemy się wzbudzaniem pozytywnych emocji u klienta. Chcemy też, aby zapamiętali oni markę na dłużej poprzez umieszczanie unikalnych haseł i wzorów.
Ważne jest, aby odpowiednio dobierać zarówno szatę graficzną jak i informacje jakie znajdą się na opakowaniu. Klient powinien mieć jasny i czytelny komunikat, który pozwoli mu zapoznać się z produktem i ocenić czy jest on dla niego.
Grafika opakowania nośnikiem informacji o Twojej firmie
Pomijając aspekty sprzedażowe, na które niewątpliwie grafiki opakowań mają duży wpływ spójrzmy też na rozpoznawalność marki. Dobrze przemyślana grafika etykiety czy opakowania będzie nośnikiem wizerunku Twojej firmy. Dlatego tak ważnym jest, aby wszystkie produkty były bardzo spójne wizerunkowo. Dzięki temu otrzymasz dodatkowy kanał reklamowy, którym będą po prostu Twoje produkty.
W FoxMedia tworzymy spójne projekty grafiki opakowań i etykiet, które rezonują z Twoją identyfikacją wizualną.
Budowanie więzi z klientem za pomocą grafiki opakowań
W psychologii istnieje termin określany “efektem aureoli”, który oznacza przypisywanie wielu pozytywnych cech osobom/produktom, które odznaczają się np. przyjaznym, ciepłym wyglądem lub wizerunkiem.
Efekt ten bardzo często stosujemy budując relację producent-klient za pomocą dobrze zaprojektowanej identyfikacji wizualnej.
Tworzenie dobrze przemyślanych i unikalnych projektów grafik opakowań i etykiet jest niczym innym jak chęcią stworzenia efektu aureoli. Chcemy, aby nasze produkty poprzez czytelną i przyjazną grafikę powodowały u konsumentów pojawienie się szeregu pozytywnych emocji związanych z marką. Dzięki temu, dokonają oni zakupu o wiele chętniej, a także wrócą po nasze produkty ponownie.
Skontaktuj się z nami i razem zaprojektujemy grafikę opakowania lub etykietę dostosowaną do Twojego produktu.
Zobacz więcej: