



(No Ratings Yet)
Loading...
Jak przygotować materiały na nową stronę internetową dla firmy? Przygotowując stronę internetową, konieczne jest stworzenie wysokiej jakości treści. Może być ona w formie tekstowej lub wizualnej. Na początku kluczowe jest, aby odpowiednio ją kategoryzować. Tak, aby użytkownik strony mógł łatwo odnaleźć wszystkie niezbędne informacje, których szuka.
Podział strony na kategorie
Aby firma stała się doskonałą wizytówką firmy, warto zastanowić się, jak powinna wyglądać. Jakie informacje chce się przekazać klientowi? Co jest najważniejsze, a w co zajrzą jedynie zdecydowani?
Kategorie informacji należy podzielić na katalogi. Dzięki temu można łatwo rozrysować i zaplanować stronę główną, na której znajdzie się na przykład zakładka „o firmie” lub zakładka z ofertą czy cennikiem. Ważne jest także, aby umieścić zakładkę z danymi kontaktowymi. W obrębie każdej zakładki mogą znajdować się podkatalogi, opisujące np. konkretne usługi znajdujące się w ofercie.
Jak stworzyć wartościową treść na stronę internetową?
Strona internetowa powinna być nie tylko reprezentatywna, ale także praktyczna. Musi znaleźć się na niej wartościowa treść najwyższej jakości, czyli tzw. content. Teksty znajdujące się na stronie powinny być maksymalnie merytoryczne, interesujące, a przede wszystkim oryginalne.
Nie można skupiać się jedynie na ilości tekstów. Zaufanie konsumentów wzbudza się przede wszystkim jakością. Absolutnie niedopuszczalne jest jakiekolwiek kopiowanie treści ze stron internetowych konkurencji.
Potrzebujesz stronę internetowa dla swojej firmy, zgłoś się do nas: Strona internetowa dla firmy
Kopiowanie jest zabronione nie tylko ze względu na przepisy oraz zaufanie odbiorców. Nieoryginalna treść na stronie może negatywnie wpłynąć na widoczność strony w wyszukiwarce. Dlatego tak ważne jest, aby odpowiedzialnie i świadomie zadbać o treści umieszczane na stronie internetowej.
Warto umieszczać regularnie, nawet jeśli w dużych odstępach czasu wartościowe treści, wnoszące cenne informacje do życia czytelników i potencjalnych klientów.
Estetyka przygotowanych treści – dlaczego jest ważna?
Przygotowując treści na stronę internetową, warto zadbać o ich estetykę. W obecnych czasach konsumenci skupiają się na treści jedynie na kilka sekund. Dlatego tak istotne jest, aby znaleźć sposób na przyciągnięcie ich uwagi.
Poprawnie i oryginalnie sformatowany tekst może być znacznie bardziej interesujący oraz czytelny. Dzięki czemu klienci mogą chętniej zostawać na stronie i zaznajamiać się z całością wpisu, a tym samym z ofertą firmy.
Treść mająca znaleźć się na stronie powinna posiadać liczne nagłówki oraz akapity. Dzięki krótkim fragmentom tekstu uwaga czytelnika pozostaje skupiona.
Formatując treść, warto zainteresować się także urozmaiceniami tekstu. Można stosować:
- Kursywę
- Pogrubienie
- Cytaty
- Listy
- Podkreślenia
- Przekreślenia
I wiele innych interesujących i praktycznych rozwiązań. Urozmaicenia tekstu dodatkowo podnoszą wartość przygotowanej treści i pomagają poprawnie pozycjonować stronę.
Zdjęcia i grafiki na stronę internetową
Jak przygotować?
Szykując grafiki, które mają zostać umieszczone na stronie internetowej, konieczne jest ich staranne przygotowanie – zarówno pod względem tematycznym, jak i technicznym.
Grafiki oraz zdjęcia powinny być odpowiednio dobrane do konkretnych kategorii, tak aby w pełni do nich pasowały i stanowiły doskonałe uzupełnienie. Rodzaje grafik mogą być bardzo różne, od zdjęć wykonywanej pracy, przez różnorodne certyfikaty i dyplomy, aż po zdjęcia pracowników i klientów.
Zdjęcia wykorzystywane na stronach internetowych powinny być wysokiej jakości, jednak ze względu na najczęściej występujące ekrany o rozdzielczości mniejszej niż 1920px x 1080px, zazwyczaj zbyteczne jest ładowanie obrazów w rozdzielczości przekraczającej Full HD. Zbyt duże zdjęcia i grafiki mogą spowolnić działanie strony, co negatywnie wpłynie na ilość odwiedzających. Obecnie użytkownicy nie mają cierpliwości i jeśli strona ładuje się dłużej niż 2/3 sekundy, zwyczajnie rezygnują.
Najlepiej jest wybierać fotografie w rozdzielczości 1680×1050. Pozwoli ona na oglądanie wyraźnych zdjęć, bez konieczności nużącego oglądania jak strona się ładuje.
Zdjęcia przygotowywane do umieszczenia na stronie powinny zapisane w formacie jpg. Natomiast w przypadku grafik innego rodzaju, takich jak wykresy, infografiki lub ilustracje, preferowane rozszerzenie to png.
Chcąc dopasować stronę internetową do potrzeb swojej firmy, warto skorzystać z oferty naszej firmy
Zobacz również:
- Jak przygotować materiały na nową stronę internetową dla firmy?
- Infografika jako element strategii w marketingu internetowym
- Jak stworzyć i co powinna zawierać księga znaku?
- Niezbędne pojęcia w marketingu, które warto znać
- Jak wizerunek marki wpływa na decyzje zakupowe klientów?