Jakie pojęcia warto znać pracując z agencją marketingową?
Każda branża posługuje się specyficznym typem słownictwa, które ułatwia jej komunikację. Wymiana informacji między pracownikami jest o wiele łatwiejsza i szybsza, gdy posługują się skrótami, których znaczenie jest zdefiniowane przez daną branżę.
Dlaczego powinieneś znać podstawowe pojęcia, którymi się posługują? Jakie są niezbędne pojęcia w marketingu?
Dlaczego znajomość pojęć marketingowych jest ważna?
Znajomość podstawowych pojęć marketingowych przyda się nie tylko agencji, ale także klientowi, który korzysta z konkretnej usługi. Dlaczego?
Im lepiej orientujemy się w języku danej branży, tym lepiej się komunikujemy. Dzięki temu możemy w prosty sposób powiedzieć jakiego finalnego efektu oczekujemy lub który element nam się nie podoba i dlaczego. Usprawnia to zdecydowanie pracę i pozwala uzyskać to, czego faktycznie potrzebujemy od agencji.
Oto 5 niezbędnych pojęć w marketingu, które ułatwią Ci komunikację z agencją.
Lista najważniejszych zwrotów marketingowych
UX, czyli doświadczenia użytkownika
UX po angielsku oznacza user experience. Jest to zbiór wrażeń i doświadczeń użytkowników, którzy korzystają z danego produktu cyfrowego, np. strony www, e-booka czy aplikacji.
Mówiąc bardziej wprost UX mówi o tym, czy Twoja strona internetowa jest wygodna w poruszaniu się i czy użytkownik dokładnie wie, gdzie może znaleźć najważniejsze informacje w możliwie krótkim czasie.
Zobacz naszą ofertę:
- branding i rebranding
- logo i identyfikacja wizualna
- strony internetowe i landing page
- grafika opakowań i etykiet
- wayfinding i oznakowanie obiektów
- katalogi i magazyny drukowane
- produkcja i montaż reklam
- social media i marketing
- sesja zdjęciowa i fotografia
produktowa
Czy dbanie o poprawny UX jest ważne?
Zapewnienie wysokiej jakości UX na stronie internetowej czy aplikacji zwiększa jej skuteczność. Co to znaczy w praktyce?
Oprócz wysokich pozycji w wyszukiwarce Google, strona ma po prostu działać i kierować użytkowników tam, gdzie tego chcemy. W związku z tym, poprawny UX zwiększy konwersję na stronie internetowej, a co za tym idzie przyciągnie więcej potencjalnych klientów, którzy mogą zdecydować się na Twoje produkty lub usługi.
UI, czyli poprawny interfejs
UI z angielskiego oznacza user interface. Jest to węższe zagadnienie niż UX, ponieważ skupia się stricte na technicznych aspektach projektowania strony.
Do działań UI Designera należy projektowanie i implementowanie rozwiązań, a UX Designer zajmuje się planowaniem i analizowaniem struktury doświadczeń użytkownika.
PR, czyli to jak on nas mówią
PR, czyli public relations oznacza po prostu relacje publiczne. Posługiwanie się tym bardzo skutecznym narzędziem marketingowym pozwoli Twojej firmie przestać być anonimowym i dać się poznać szerszemu gronu odbiorców.
Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy i produktów ma za zadanie zwiększyć obroty w Twojej firmie i przyciągnąć nowych klientów.
Dlaczego warto konsekwentnie inwestować w działania PR?
W erze social media nikogo nie dziwi fakt, że należy dbać o swój dobry wizerunek. W gąszczu setek firm, które sprzedają podobne produkty chcemy, aby nasz brand się wyróżniał.
W FoxMedia zajmujemy się obsługą social mediów i tworzeniem oryginalnego content marketingu. Sprawdź naszą ofertę, aby dowiedzieć się więcej.
KV, czyli to jak nas widzą
KV, oznacza po angielsku key visual, czyli identyfikację wizualną firmy. Składają się na niego motywy graficzne przewijające się we wszystkich materiałach promocyjnych związanych z firmą.
Jak stworzyć chwytliwy i zapadający w pamięci key visual?
O key visual (KV) pisaliśmy oddzielny artykuł Jak przyciągnąć klientów za pomocą key visual?. Opowiedzieliśmy w nim m. in. dlaczego warto tworzyć chwytliwą identyfikację wizualną oraz jakie są cechy dobrego KV.
AIDA, czyli w jaki sposób klienci decydują się na zakup
AIDA jest modelem hierarchii podejmowanych decyzji przez klienta, który styka się z Twoją marką. AIDA jest akronimem, który powstał z pierwszych liter angielskich słów, oznaczających etapy procesu reakcji konsumenta na produkt.
- Attention, czyli Uwaga. Klient w pierwszej kolejności musi zwrócić uwagę na Twój produkt czy usługę.
- Interest, czyli Zainteresowanie. Jeżeli klient wie już o istnieniu produktu czy usługi, należy zadbać o zwiększenie jego zainteresowania nim po to, aby został na dłużej.
- Desire, czyli Pożądanie. Zwiększenie zainteresowania produktem sprawia, że klient zaczyna go chcieć, pożądać. Pojawiają się w jego głowie myśli: Lubię ten produkt, chcę go kupić.
- Action, czyli Działanie. Cały proces ma doprowadzić go do zakupu lub skorzystania z usługi.
Bardzo ogólnie mówiąc, AIDA to proces od wzbudzenia Uwagi w kliencie do Zainteresowania, które przez Pożądanie prowadzi do Działania. Modelem tym posługują się największe marki, którym zależy aby klienci zostali z nimi na dłużej i wracali przy kolejnych zakupach.
Agencja marketingowa FoxMedia mówi w Twoim języku
Jeśli szukasz sprawdzonej agencji, która od podstaw zaprojektuje Twoją stronę internetową lub stworzy materiały marketingowe napisz do nas!
Przeczytaj również: