Jak przyciągnąć klientów za pomocą key visual?
Co to jest key visual?
Key visual to nic innego jak motyw graficzny, styl, który jest ściśle związany z Twoją marką. Nawiązuje on do wartości Twojej firmy pojawiając się we wszelkich materiałach promocyjnych, takich jak wizytówki, dokumenty, prezentacje, strona internetowa czy opakowania produktów.
Celem tworzenia key visual, czyli innymi słowy identyfikacji wizualnej marki, jest nadanie jej unikalnego charakteru i tożsamości.
Budowanie key visual rozpoczyna się zwykle już na etapie projektowania logo Twojej firmy. Jest to ważne z tego względu, że te dwa elementy powinny z sobą rezonować, być spójne i czytelne dla odbiorców.
Cechy dobrego key visual
Skuteczny i dobrze działający key visual powinien zapadać w pamięć Twoim odbiorcom.
Oto najważniejsze cechy dobrego key visual:
- prosty i zrozumiały – musi ułatwiać klientom skojarzenie go z Twoją firmą,
- unikalny i charakterystyczny – dzięki temu łatwiej zapadnie w pamięć,
- elastyczny i łatwy w edycji – ta cecha pozwala na używanie go w różnych kanałach marketingowych i social mediach,
- dynamiczny – przy jego pomocy komunikujesz się z odbiorcami przez co przekazujesz nim konkretne wartości, którymi kieruje się Twoja firma.
W FoxMedia, dzięki naszemu doświadczeniu tworzymy identyfikacje wizualne w zgodzie z tym, czego oczekuje i potrzebuje nasz klient.
Zawsze staramy się dopasować motyw graficzny oraz kolory tak, aby nawiązywał on do produktów czy usług oferowanych przez daną firmę.
Zobacz również: Jak stworzyć i co powinna zawierać księga znaku?
Najważniejsza jest spójność
Tym, co przyciąga klientów w dobrze zaprojektowanym key visual jest jego spójność.
Dzięki temu budujesz w głowach swoich odbiorców wizję zgranej i dobrze uporządkowanej firmy. Przekłada się to bezpośrednio na zaufanie i chęć powracania do Ciebie oraz polecania innym Twoich usług, a na tym Ci przecież zależy, prawda?
Zachowując całkowitą spójność spowodujesz, że Twoja marka zapadnie odbiorcom w pamięci na dłużej.
Dobrze zaprojektowany motyw graficzny reprezentujący Twoją firmę to gwarancja skuteczności we wszelkich kampaniach promocyjnych oraz reklamach.
Zobacz również: Czy infografika to dobry pomysł na kampanię marketingową?
Key visual powinien być prosty i zrozumiały
Wymyślając unikalny i charakterystyczny projekt key visual można zapędzić się w kozi róg i zbytnio skomplikować sprawę.
Zwykle takie rozwiązania nie będą zbyt skuteczne, ponieważ Twój odbiorca powinien z łatwością odtworzyć w głowie elementy związane z Twoją firmą.
Bardzo ważny jest prosty, a zarazem charakterystyczny przekaz.
Świetnym przykładem jest firma Play, która króluje wśród operatorów sieci komórkowych w Polsce. Widząc kolor fioletowy i charakterystyczny, geometryczny kształt od razu wiemy, że to Play.
W naszym portfolio mamy realizację dla słynnej, polskiej firmy Łucznik, która również ma świetną renomę wśród producentów maszyn do szycia.
Prosta i charakterystyczna identyfikacja wizualna była jednym z kluczowych elementów osiągania sukcesu tej polskiej marki.
Stwórz key visual, który zapadnie w pamięci
Pamiętając o cechach, które wymieniliśmy wcześniej przedstawimy Ci konkretne rozwiązania, których warto się trzymać chcąc zachować spójny przekaz.
Oto kilka przykładów, gdzie spójność odgrywa bardzo ważną rolę:
- edytując fotografie pamiętaj o stosowaniu tych samych filtrów i kolorów,
- wybierz kilka najlepszych kadrów i kompozycji zdjęcia produktowego, powtarzaj je za każdym razem, gdy prezentujesz nowy produkt,
- umieszczaj elementy graficzne zawsze w tych samych miejscach, gdy publikujesz grafikę lub baner,
- w przypadku tekstów na typografiach używaj zawsze tych samych fontów.
Jak sam widzisz, elementów składających się na spójny i unikalny key visual jest bardzo wiele, a to tylko kilka z nich.
Myśląc o swojej identyfikacji wizualnej spróbuj wyobrazić ją sobie jako całość, spójrz na nią z dystansem i zastanów się, czy jako odbiorca zainteresowałbyś się nią?
W FoxMedia pomożemy Ci stworzyć wyjątkowy key visual, który będzie służył przez długie lata.
Możliwości jest tutaj naprawdę bardzo wiele, ale prostota i minimalizm potrafią zdziałać cuda.
Jeżeli jednak masz ciekawy i szalony pomysł na identyfikację wizualną swojej firmy i nie do końca wiesz jak się za to zabrać to zgłoś się do nas! Pomożemy!
Zobacz również: