(No Ratings Yet)
Loading...
Jak napisać skuteczny brief dla agencji. Jak napisać skuteczny brief dla agencji. Podjąłeś decyzję o rozpoczęciu współpracy z agencją reklamową, znalazłeś potencjalnych zleceniobiorców i… co dalej? Zastanawiasz się co napisać w pierwszym mailu, aby agencja zajęła się twoim projektem? Z tego tekstu dowiesz się: czym jest brief, do czego służy i jak go przygotować, aby uzyskać najlepszą ofertę od agencji.
Co to jest Brief
Brief to dokument zawierający krótki opis firmy, projektu, który chcesz zrealizować, a także twoje potrzeby i oczekiwania wobec agencji reklamowej. Najważniejsze w jego tworzeniu są konkrety – to dzięki nim agencja będzie mogła zdecydować się na podjęcie współpracy i przygotuje dla ciebie spersonalizowaną ofertę.
Czy warto przygotować brief?
Warto! Dzięki dobrze przygotowanemu briefowi oszczędzisz czas zarówno swój, jak i pracowników agencji. Przesyłając dokument już w pierwszym mailu, zmniejszysz liczbę telefonów, maili i spotkań, podczas których agencja musiałaby pytać cię o każdy szczegół dotyczący projektu. Co więcej, zwiększasz swoje szanse na współpracę z agencjami z większym doświadczeniem i udokumentowanymi sukcesami. Niektóre takie agencje z góry odrzucają współprace z klientami, którzy nie przygotowują briefu lub robią to bardzo pobieżnie.
Jak napisać brief dla agencji?
Skuteczny brief = skuteczne działania. Jeśli poświęcisz czas na przygotowanie dobrego briefu, unikniesz nieporozumień. Rozpisz swój projekt według poniższych punktów, aby ułatwić swoją współpracę z agencją reklamową.
1. Dane podstawowe
- Dane zleceniodawcy
- Dane osoby zajmującej się projektem – podaj jej imię i nazwisko oraz dane kontaktowe takie jak mail i numer telefonu
- Linki do strony internetowej i social mediów – pozwól agencji lepiej poznać twoją markę i stworzyć odpowiednią strategię działania
Zobacz naszą ofertę:
- branding i rebranding
- logo i identyfikacja wizualna
- strony internetowe i landing page
- grafika opakowań i etykiet
- wayfinding i oznakowanie obiektów
- katalogi i magazyny drukowane
- produkcja i montaż reklam
- social media i marketing
- sesja zdjęciowa i fotografia
produktowa
2. Informacje na temat projektu
- Rodzaj projektu – czego oczekujesz od agencji reklamowej? Czy ma to być budowanie świadomości marki, stworzenie indywidualnej identyfikacji wizualnej, edycja lub stworzenie od podstaw strony internetowej, przygotowanie projektu graficznego, a może sesja zdjęciowa twojego produktu?
- Cele – opisz konkretnie, na czym ci zależy podczas współpracy z agencją
- Harmonogram – ramy czasowe procesu przetargowego oraz czas realizacji projektu
- Budżet – jeden z najważniejszych punktów briefu. Podaj widełki cenowe, które jesteś w stanie zapłacić za wykonaną usługę. Dzięki temu agencja będzie mogła przygotować propozycję adekwatną do możliwości budżetu
3. Opis grupy docelowej
- Cechy demograficzne – jakie są wiek, płeć, wykształcenie, miejsce zamieszkania, stan cywilny, warunki ekonomiczne osób, do których kierowany jest projekt
- Cechy psychologiczne – jakie wartości, przekonania, postawy wyrażają osoby, do których kierowany jest projekt
- Inspiracje – czym się otaczają, z jakich mediów korzystają i jaki wizerunek własny kreują osoby, do których kierowany jest projekt
- Problemy – z jakim problemem borykają się osoby, do których kierowany jest projekt i w jaki sposób projekt ma im pomóc
4. Konkurencja
- Marki – napisz jakie marki są obecnie twoją największą konkurencją na rynku
- Rozwiązania – jeśli inna firma ma rozwiązania podobne do tych, które chcesz wprowadzić poprzez współpracę z agencją, przedstaw je jako inspirację, aby agencja mogła jeszcze dokładniej poznać twoje oczekiwania
- Wyróżnienie – opisz, co wyróżnia twoją markę na tle konkurencji, w jaki sposób jesteś w stanie lepiej odpowiedzieć na potrzeby klientów z grupy docelowej niż firmy z twojego otoczenia
5. Dodatkowe informacje
- Uwagi – umieść wszelkie dodatkowe informacje, które uważasz, że będą przydatne w realizacji projektu przez agencję
- Załączniki – jeśli posiadasz, możesz do briefu dołączyć księgę znaku, prezentację na temat firmy, wideo przedstawiające wartości marki oraz wszystkie inne materiały, które pomogą agencji w wykonaniu projektu
Podsumowanie
Wysłanie dobrego briefu ułatwi i usprawni twoją współpracę z potencjalną agencją marketingową. Dzięki niemu pracownicy agencji będą mieli szerszy pogląd na sytuację i przygotują precyzyjną ofertę dla twojej firmy.
Jeśli ten tekst był dla ciebie pomocny, zapoznaj się z naszą ofertą – z pewnością wspólnie znajdziemy najlepszą drogę do realizacji twoich projektów.
Zobacz również: