Infografika w kampaniach marketingowych
Poznaj najlepsze narzędzie reklamowe.
Siła przekazu tkwi w prostocie i konkrecie. Z prostotą oczywiście przesadzać nie wolno, ale konkret to konkret. Czy infografika to dobry pomysł na kampanię marketingową? Jak zainteresować i doedukować naszego odbiorcę w ciekawy i efektywny sposób? Przyjrzyjmy się bliżej infografice, która spełnia wszystkie te cechy i jest niezastąpionym elementem każdej kampanii marketingowej.
Co to jest infografika?
Na początek opowiedzmy sobie co nie co o tym, czym właściwie infografika jest. Idąc za definicją ze słownika języka polskiego PWN, infografika to graficzna wizualizacja informacji, danych i wiedzy, zaprojektowana tak, by przekazywać odbiorcom złożone dane w przystępny i jasny sposób.
Nie dziwi więc fakt, że w dobie internetu infografiki zdobyły dużą popularność. Jest to spowodowane niedoborem uwagi i chęcią szybkiego przeskakiwania z informacji na informację. Stąd infografika, która jest niejako esencją danego zagadnienia spełnia swoją funkcję idealnie!
Czym charakteryzuje się dobrze zaprojektowana infografika?
Na co warto zwrócić uwagę przy tworzeniu jej? Oto ich najważniejsze cechy:
- przedstawia informacje, dane i wiedzę w prosty i zrozumiały sposób,
- skomplikowane treści przedstawione w przystępny, łatwy do zapamiętania sposób,
- przyciągają uwagę i pomagają dotrzeć do konkretnej grupy docelowej,
- za pomocą kolorystyki możemy wpływać na emocje odbiorców (o kolorach pisaliśmy tutaj: Jak kolory wpływają na decyzje zakupowe klientów?).
Co jest ważne przy projektowaniu infografiki?
Przy projektowaniu infografiki zawsze pamiętajmy jaki jest jej cel. Pośród wymyślnych grafik, grafów, symboli i strzałek możemy zatracić prostotę przekazu i zbytnio ją skomplikować. Nie o to nam chodzi. Pamiętajmy co jest najważniejsze przy projektowaniu infografiki.
Infografika ma dostarczyć potrzebnych informacji!
Jak koncepcyjnie podejść do projektowania infografiki?
O co powinniśmy zadbać tworząc ją? Oto lista pytań, które warto sobie zadać tworząc efektywną infografikę:
- dlaczego: najważniejsze pytanie jakie powinno paść. Dlaczego chcę stworzyć właśnie infografikę? Czy będzie ona najlepszym środkiem przekazu? Jaki ma być jej cel i czemu ma służyć? Do jakich działań zamierzam jej użyć? Chcę lepiej doedukować swoich odbiorców o tym co oferuję? Być może chcę zdobyć nowych klientów? Jak przyciągnąć klientów za pomocą key visual?
- dla kogo: określenie grupy docelowej jest kluczem każdej, dobrze działającej strategii marketingowej. Tak samo ma się rzecz przy infografice, która musi być skrojona pod konkretnego odbiorcę i trafiać w jego punkt widzenia.
- jak: jak chcę przedstawić informacje na infografice? Typów infografik jest wiele np.: schemat blokowy, oś czasu, wykresy, infografika obrazkowa, układ “side by side”. Każdy typ informacji lepiej odnajdzie się na innym typie infografiki.
- czy spełnia kryteria: po stworzeniu infografiki warto pokazać ją najpierw kilku osobom i wypytać czy jest ona dla nich atrakcyjna, klarowna i czytelna.
Dlaczego infografiki są ważnym narzędziem marketingowym?
Tworząc kampanię wizerunkową lub świadomościową swojej marki warto zastosować spektrum zalet jakie niosą za sobą infografiki. Dzięki nim będziesz mógł dotrzeć do wielu potencjalnych odbiorców poprzez choćby dzielenie się w social-mediach.
Ponadto zbudujesz wokół siebie wizerunek eksperta, który umocni Twoją pozycję na rynku. Pisaliśmy o tym tutaj: Jak wizerunek marki wpływa na decyzje zakupowe klientów?
Dobrze wyselekcjonowane i rzetelne informacje pomogą doedukować potencjalnych klientów nt. produktów, które oferujesz. Może przełożyć się to na zwiększenie sprzedaży, a to Ci właśnie chodzi.
Infografiki można łatwo śledzić za pomocą kodów trackingowych. Dzięki nim wiesz, kto, kiedy i gdzie kliknął w Twoją grafikę. Oprócz tego udostępnienia infografik zwiększają pozycje na liście wyników wyszukiwania.
Nadal zastanawiasz się czy infografika to dobry pomysł na kampanię marketingową?
Zobacz naszą ofertę:
- branding i rebranding
- logo i identyfikacja wizualna
- strony internetowe i landing page
- grafika opakowań i etykiet
- wayfinding i oznakowanie obiektów
- katalogi i magazyny drukowane
- produkcja i montaż reklam
- social media i marketing
- sesja zdjęciowa i fotografia
produktowa
Jak stworzyć infografikę krok po kroku
- Stwórz wstępny zarys infografiki
Proces powstawania infografiki jest bardzo podobny to tworzenia grafiki czy baneru. Na początek wystarczy kartka i ołówek. Na niej możesz wstępnie rozrysować plan, szkielet tego, jak ma wyglądać infografika. Przeanalizuj tu rozmieszczenie elementów, grupowanie informacji, miejsca na nagłówki itp. Na tym etapie wybierz też w jaki sposób chcesz przekazać informacje.
- Wybierz paletę barw i tekstur
Jeżeli masz już wstępny zarys, przyszedł czas na wybór palety barw, tekstur. Ważne, aby tworzenie materiałów contentowych współgrało z identyfikacją wizualną Twojej firmy. Jest to element budowania świadomości marki, który wiele firm pomija lub o nim zapomina, a jest niezwykle istotny!
Infografika jak zrobić
[W FoxMedia stworzymy od podstaw unikalną infografikę wyróżniającą się ciekawymi motywami graficznymi]
- Stwórz przykuwający i trafny copywriting na swojej infografice!
Chwytliwe hasła i tytuły to coś, co działa jak magnes na Twoich odbiorców. W połączeniu z ciekawą grafiką stworzy unikalną infografikę.
- Zamieszczaj tylko sprawdzone informacje
Nie wprowadzaj swoich odbiorców w błąd! Może to mieć negatywne przełożenie na wizerunek Twojej marki. Podawaj źródła, jeśli powołujesz się na dane statystyczne!
- Wyróżnij kluczowe zwroty i hasła
Zastosowanie kilku rodzajów czcionek, które dobrze się ze sobą komponują uatrakcyjni Twoją infografikę. Postaraj się wyszczególnić najważniejsze informacje poprzez podkreślenia lub zamalowywanie ich kolorem.
Czy infografika to dobry pomysł na kampanię marketingową?
Jeśli chcesz przeprowadzić kampanię marketingową lub po prostu brakuje Ci pomysłu na stworzenie ciekawego contentu opartego na infografikach, napisz do nas! Pomożemy Ci stworzyć wyróżniające się infografiki, które będą cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród odbiorców!
Przeczytaj również:
- Czym różni się druk offsetowy od cyfrowego?
- Cmyk, RGB, a może PANTONE?
- Logo i identyfikacja wizualna
- Branding i rebranding
- Strony internetowe i landing page
- Jak stworzyć i co powinna zawierać księga znaku?
- Niezbędne pojęcia w marketingu, które warto znać
- Jak wizerunek marki wpływa na decyzje zakupowe klientów?
W ubiegłym roku mieliśmy przyjemność wykonania kilku projektów graficznych dla naszego Wrocławskiego ZOO. W tym koszulkę, ulotkę o Afrykarium i busa.
Koszulka Smoki Indonezji
Koszulka miała przedstawiać Warany z Indonezji. T-shirt następnie drukowaliśmy metodą DTG wraz z nowym wzorem Okapi. Koszulki będą nosić pracownicy ZOO oraz kilka sztuk trafi do sprzedaży.
Ulotka promuje i przedstawia Wrocławskie Afrykarium. Opisuje rodzaje zwierząt jakie możemy tam zobaczyć oraz podstawowe informacje o obiekcie.
Ogromną przyjemnością było stworzenie razem z firmą Uzin, grę planszową GAME OF FLOORS. Po naszej stronie była oprawa graficzna całej gry. W trakcie współpracy powstało kilka wersji gry, ale powyższa przewyższa wszystkie. Zaprojektowaliśmy w pełni planszę, karty, instrukcję i opakowanie gry.
GAME OF FLOORS to gra dla 2-4 graczy. Poruszając się po planszy pionkami, czekają na graczy wyzwania, które z codziennej pracy znają posadzkarze. A dodatkowo przypomina o zaletach i paramterach produktów firmy UZIN. Jest to na pewno świetny rodzaj rozrywki w te zimowe wieczory.
Legendarna polska marka, sięgająca swą tradycją początków XX wieku, słynie z doskonałej jakości maszyn do szycia.
W 1999 roku w wyniku restrukturyzacji z zakładu macierzystego wydzielony został Zakład Maszyn do Szycia Łucznik Sp. z o.o. W roku 2004 wieloletni dostawca silników napędzających maszyny do szycia Łucznika – Grupa Kapitałowa ASPA – uzyskała licencję na używanie znaku towarowego „ŁUCZNIK”, a dwa lata później kupiła prawa do tej marki.
Dzisiaj Grupa Kapitałowa ASPA kontynuuje długoletnie tradycje.
Maszyny do szycia marki Łucznik są nie tylko funkcjonalne, charakteryzują się także niebanalną linią wzorniczą.
Nasza agencja reklamowa Foxmedia spersonifikowała nowe maszyny do szycia Karina, Sofia II, Dorota, Teresa oraz Carmen, nadając im prawdziwy wizerunek kobiet.
Projekt maszyn oraz opakowań został zainspirowany kwiatami, które są kwintesencją kobiecości i świeżości.
Obecnie produkty marki Łucznik są dostępne w największych krajowych sieci elektro i hipermarketów.
AGD
Zgodnie z aktualnymi trendami na rynku, oferta produktów Łucznika stale się poszerza i dostosowuje do indywidualnych potrzeb klienta. Dzięki temu dziś możemy zakupić również produkty AGD, których całą kampanię wizerunkową zaprojektowaliśmy również my.
AGD marki Łucznik charakteryzuje się dużym nawiązaniem do tradycji ze współczesnością, ponieważ prezentuje radosny i kobiecy styl Pin-up.
Wszystko zostało przemyślane oraz zaplanowane na wysokim poziomie.
Współpraca z firmą Łucznik stale się rozwija, na prośbę firmy powstały dwa katalogi produktów AGD oraz maszyn do szycia, które zaplanowała, złożyła i wykonała Foxmedia.
Dla potrzeb katalogów została przygotowana również sesję zdjęciową produktów.
Marka planuje kreować style i trendy w szyciu domowym a współczesnym.
Łucznik chce sprawić, by szycie znów stało się modne, dlatego co miesiąc do pierwszorzędnych czasopism o szyciu trafia reklama prasowa, zachęcająca do kupna największych nowości.
Firma Łucznik wciąż rozwija skrzydła!
Dla niepowtarzalnego wizerunku marki agencja reklamowa zaprojektowała bezkonkurencyjny nowoczesny styl, charakteryzujący Łucznika od pokoleń.
Wizytówki, długopisy, smycze, vouchery, eko torby, roll-up`y, shelf talkery, naklejki, metki oraz banery reklamowe, jak i witryny sklepu Galeria Łucznik itp.
Kalendarze dzienne, biznesowe oraz trójdzielne. Chcąc zwiększyć dostępność swoich produktów firma uruchomiła nowy kanał dystrybucji – internet, aby lepiej dotrzeć do sieciowego klienta.
Stworzyliśmy dużą ilość banerów internetowych e-commerce czy Ad Words.
Łucznika stale poszerza swoje horyzonty i dostosowuje do indywidualnych potrzeb klienta. Warto zatem obserwować nie tylko same produkty lecz samą firmę Łucznik, kto wie czym nas jeszcze zaskoczy dzięki współpracy z Nami?
Czym różni się druk offsetowy od cyfrowego?
Nasza agencja oferuje swoim klientom nie tylko wykonanie projektu graficznego, ale także wydruk materiałów reklamowych. Druk takich materiałów jak ulotki, plakaty, wizytówki, foldery, broszury możemy wydrukować offsetowo oraz cyfrowo. Ale czym różnią się te metody druku?
DRUK CYFROWY
Świetnie się sprawdza przy małym nakładzie materiałów, gdzie czas realizacji jest bardzo krótki. Jakoś wydrukowanych ulotek czy innych materiałów reklamowych jest znacznie lepsza niż ze zwykłej biurowej drukarki lub plotera. Mamy tu możliwość wydruku w różnych formatach i gramaturach papieru. Już od 1 sztuki możemy wydrukować wizytówki, ulotki, plakaty, foldery, broszury, plakaty,

Czym różni się druk offsetowy od cyfrowego?
pocztówki, kartki itp. Jednak przy nakładach powyżej 100 sztuk bardziej opłaca się finansowo druk offsetowy. Jakość samego wydruku cyfrowego jest trochę słabsza w porównaniu do druku offsetowego, szczególnie w pełnych kryciach, aplach. Jeśli potrzebujesz szybkiej realizacji w małym nakładzie ten rodzaj druku najlepiej się sprawdzi!
DRUK OFFSETOWY
Najczęściej stosowana technika druku. W druku offsetowym obraz wcześniej naświetlony na matrycy przenoszony jest na papier. Ten rodzaj druku opłaca się przy nakładach od 100 szt. Najczęściej drukowane są w tej technice ulotki, foldery, katalogi, teczki, wizytówki, plakaty, kalendarze. Oraz wiele innych materiałów reklamowych wykonywanych zazwyczaj z papieru o gramaturze do 350 gr/m2. Czas realizacji wydruku wynosi około 3 dni robocze, ze względu na proces produkcji. Druk offsetowy charakteryzuje się najwyższą rozdzielczością wydruków. Dodatkowym atutem jest możliwość uszlachetnienia wydruku poprzez foliowanie folią mat, błysk, tłoczeniem czy nałożeniem wybiórczo lakier UV. Druk offsetowy jest najczystszym rodzajem druku wykonywanym u nas w agencji.
Zobacz również:
- Jak przyciągnąć klientów za pomocą key visual?
- Niezbędne pojęcia w marketingu, które warto znać
- Czy infografika to dobry pomysł na kampanię marketingową?
- Jak wizerunek marki wpływa na decyzje zakupowe klientów?
- Jak kolory wpływają na decyzje zakupowe klientów?
- Jak przyciągnąć klientów za pomocą key visual?
Czy wiecie, że wydruki, które oferujemy są drukowane w CMYK lub Pantone, a to co prezentujemy na monitorze to kolory zwane RGB?
CMYK i RGB to nazwy dwóch przestrzeni barwnych pochodzące od tworzących je składowych:
CMYK – Cyan (jasnoniebieski), Magenta (purpura), Yellow (żółty), Black (czarny)
Barwy używane przy druku.
RGB – Red (czerwony), Green (zielony), Blue (niebieski)
Używane w monitorach, aparatach, kamerach i telewizorach.
Paleta Pantone została stworzona by dokladnie odwzorować barwy, których nie uzyskamy za pomocą CMYK’a.
Najczęściej stosowanymi modelami przestrzeni barw to RGB i CMYK.
Wszelkie zdjęcia, które umieszczane są w projekcie graficznym, występuję w kolorach RGB. Każdy monitor wyświetla kolory w tych barwach. Chcąc by każdy projekt wyszedł w druku bardzo dobrze, nasi graficy zamieniają te kolory na CMYK, ponieważ z tej palety maszyny drukarskie drukują materiały. Jeśli jednak zostanie to pominięte, wydruk kolorystycznie będzie odbiagał od tego co widzimy na monitorze. Nasz dział graficzny pilnuje tych kwesti i każdy plik jest pod tym kątem sprawdzany zanim zostanie wydrukowany.
Zapewne spotkaliście się w naszej ofercie z oznaczeniami 4+4 lub 4+0.
Są to znaczenia CMYK’a, składa się on z czterech kolorów, dlatego występuje liczba 4. Jeśli mamy w ofercie zestawienie 4+4, oznacza to wydruk jest kolorowy dwustronnie. Natomiast 4+0 znaczy wydruk kolorowy jednostronny.
nuance-1086730_1920
Paleta pantone ma kilkaset kolorów, oznaczonymi numerkami. Często kolor panton używa się przy logo, aby za każdym razem w druku dokładnie odwzorować barwy. Użycie tych barw zdecydowanie podnosi walory materiałów, zachowuje spójność kolorystyki marki. Wpływa to na wzrost kosztów druku, ze względu na konieczność zakupu specjalnie puszki z farbą. Użycie koloru pantone oznacza wprowadzenie piątego koloru. Można się wtedy spotkać z takim oznaczeniem 5+4, druk dwustronny CMYK z użyciem na froncie koloru pantone.
Pantony potrafią również uszlachetnić wydruk, przez użycie metalicznych kolorów, takich jak złoty czy srebrny. Nasza agencja posiada wzornik panton, dzięki czemu firmom którym projektujemy logotypy od razu dobieramy kolor.
Zobacz również:
Kilka miesięcy temu mieliśmy przyjemność współpracować z developerem luksusowego apartamentu we Wrocławiu. Nasza współpraca rozpoczęła się od stworzenie logotypu, który miał być jednocześnie nazwą budynku oraz ulicy na której powstaje małymi krokami apartament. Połączenie złotej litery „W” wraz z numerami adresu inwestycji „3” tworzy wspólny minimalistyczny kształt, który na pewno zostanie na długo zapamiętany. Po zaprojektowaniu logo, stworzyliśmy System Identyfikacji Wizualnej (SIW), w którego skład wchodził opis logo, stopka e:mailowa klienta, papier firmowy oraz wizytówki.
Głównym celem naszej współpracy było zaprojektowanie i wdrążenie strony internetowej, która miała za zadanie podniesienie sprzedaży mieszkań oraz rozpoznawalności apartamentu na wrocławskim rynku. Projekt wizualny strony www został oparty na SIW klienta. W celu lepszego zobrazowania położenia apartamentu zaprojektowaliśmy również indywidualną mapkę ze schematem ukazującym zalety lokalizacji. Wyzwaniem było jednak przeniesienie dwunastu rzutów architektonicznych mieszkań i poziomów od architekta apartamentu do internetu w formie możliwej do pobrania dla potencjalnego przyszłego klienta.
Całość można obejrzeć na stronie pod adresem: www.wolbromska3.pl
Już niebawem będziemy mieli okazję podziwiać ten piękny apartament w centrum Wrocławia. Na tę chwilę zapraszamy do podziwiania projektów naszych tablic billboardowych na mieście oraz rezerwowania mieszkań na stronie www – im szybciej tym lepiej 🙂
Początki polskiego druku sięgają połowy XV wieku. Pierwszy kalendarz powstał w 1474 roku. Dzisiejszy rynek poligraficzny jest niesamowicie rozwinięty.
Nasza agencja reklamowa skupia się głównie na projektowaniu graficznym oraz druku wielu materiałów reklamowych w tym kalendarzy. Trzeba przyznać, że z każdym rokiem jesteśmy pod dużym wrażeniem naszych realizacji!
Jakie są rodzaje kalendarzy?
Podział tych produktów jest bardzo obfity, możemy je pogrupować na:
1. Kalendarze jednodzielne
2. Kalendarze trójdzielne
3. Kalendarze biurkowe
4. Kalendarze listkowe
5. Kalendarze plakatowe B1, A1, A2,
6. Kalendarze wieloplanszowe, spiralowe
7. Biuwary, planner
8. Kalendarze książkowe – biznesowe
Jakie rodzaje kalendarzy zatem wybrać?
Kalendarz listkowy ma zastosowanie bardzo uniwersalne, można go schować do portfela lub kieszeni. Jest z nami w każdej potrzebie 🙂
Kalendarz plakatowy tak samo jak jednodzielny i trójdzielny znakomicie ozdabia wnętrze pomieszczeń biurowych czy domowego gabinetu.
Kalendarz biurowy, jak sama nazwa wskazuje przeznaczony jest do umieszczenia go na biurku, najlepiej w pracy. Łatwo zaplanować kolejne spotkanie biznesowe mając go pod ręką.
Wieloplanszowy, czy spiralowy kalendarz umila nam każdy miesiąc inną grafiką, którą możemy indywidualnie zaprojektować do każdego miesiąca.
Bulwary świetnie sprawdzają się na biurku w każdym biurze. Z łatwością zaplanujesz każdy dzień mając go pod ręką.
Z kolei kalendarz książkowy-biznesowy ułatwi życie każdemu pracownikowi.
Projekty graficzne, zdjęcia jakie mogą znaleźć się na kalendarzach są kwestią indywidualną, mogą być dowolne. Kalendarze to bardzo przydatny i praktyczny gadżet firmowy, ale i świetny pomysł na prezent noworoczny.
Wizytówki pojawiły się wraz z wynalezieniem papieru w XV w. w Chinach. W europie pojawiły się ok XVIII w. w Niemczech. Na początku był to zazwyczaj prostokątny zapisany treścią kartonik. Teraz mamy już ogromne możliwości i przeróżne efekty w wykończeniu i uszlachetnieniu papieru.
To właśnie ona zaczyna każde spotkanie i reprezentuje nas nie tylko biznesowo, ale i prywatnie. Możemy ją wydrukować w formacie 90x50mm orz 85x55mm, na papierze kreda mat 350g.
Do naszej standardowej wizytówki możemy dodać uszlachetnienia: folię mat lub folie soft touch. Zdjęcia niżej tego nie oddają, ale gdy weźmiemy do ręki taki wydruk od razu czuć różnicę.
Dodatkowym smaczkiem do wizytówki uszlachetnionej folią jest dodanie lakieru UV. Podkreśla on kolor i zaznaczony element. Zwraca naszą uwagę na poszczególne szczegóły.
Wizytówki MultiLoft mają kolorowe brzegi i są znacznie grubsze, gramatury sięgają nawet 1950g. Jest to zasługa łączenia ze sobą trzech warstw papieru. Środkowa warstwa papieru jest zazwyczaj barwiona masie, ale zewnętrzny papier to kreda mat. W tym przypadku możemy miksować papier i kolory dowolnie.
Biuro zawsze będzie miejscem pracy pracowników, którzy sumiennie wykonują swoje obowiązki. Jest to też przestrzeń spotkań z obecnymi
i potencjalnymi klientami. Biuro przekazuje ważny komunikat nie tylko dla naszych partnerów biznesowych, ale i pracowników. Właśnie ta przestrzeń jest odbiciem kultury organizacyjnej danej firmy. Komunikuje idee, wartości i czym firma się zajmuje.
Każdemu pracownikowi będzie się
o wiele lepiej pracować, gdy otaczająca go przestrzeń będzie inspirująca i innowacyjna. Widzący jasno określony cel, jaki przyświeca organizacji i jej założenia, wpłynie to pozytywnie na ich pracę. Zadowolony pracownik to najlepsza wizytówka firmy, a to będzie miało ogromny wpływ na jakość obsługi potencjalnych klientów. A on na pewno doceni sposób prezentacji Waszych wartości.